Kadın Olmanın Dayanılmaz Ağırlığına Örnekleme!

Amma zor iş şu kadın olma işi!

Meslek gibi görmeye başladım kadın olma halini, üstüme giydiğim farklı kadın kimliklerim var. İş yerimde başka bir Seda, arkadaşları ile başka bir Seda, sokakta başka bir Seda oluyorum!

Öyle gerekmekte çünkü, her yerde aynı samimiyeti, aynı güler yüzlülüğü gösterme şansınız yok, aslında bu her iki cinsiyet içinde aynı şey ama kadınsanız daha dikkatli, daha özenli olmanız gerekiyor.

İş yerinde kişisel tacizleri yok etmek adına sürekli ağırbaşlı olmak lazım mesela yoksa müdürünüz, yöneticiniz biraz çiğ süt emmişse vay halinize, seyret ondan sonra gelen kaşlı - gözlü, sözlü - sazlı teklifleri.

Allahtan erkek fatma halim benim bu gibi olaylardan ben uğraşmadan kurtarıyor da bu kısımda çok kasmak durumunda kalmıyorum kendimi.

Ancak çok yakın arkadaşlarımın yanında gerçekten Seda olabiliyorum. İstediğim kadar gülüyor her konuda çata çat tartışıyor, sohbet ediyor kendim gibi davranıyorum.

Mesela fikirlerimi beyan ettiğim bir kaç aile toplantısında annemin kaşını gözünü nereye koyacağını bilemediği hallerini bildiğimden artık bu gibi ortamlarda olmamak için uğraşıyorum, olursam da edebimle (ama hala bilmiyorum benim en edepli halim hangi halim o ayrı) dinliyorum sadece, kadın kısmısı çok konuşmaz ne de olsa dimi ama!?!?

Birde kadın olmanın fiziksel zorlukları vardır bilirsiniz hepiniz, kişisel bakım denen şeyin içinde bazılarımız kaybeder kendini hatta, manikürü, pedikürü, dip boyası, ojesi, cilası, makyajı derken ömrümüzün ne kadarı gidiyor yuvarlak aynalar karşısında bilmiyorum hesaplamaksa hiç istemiyorum.

Makyaj malzemelerine verdiğim para ile neler alabilirdim acaba kendime, offf bı kısım beni darlandırdı bak işte

Ve bir başka konu ise gittiğin semte, ortama, kişilere göre giyinmen gerektiği konusu, küçümsemeyin sakın bu konuyu öyle her yerde minnacık eteğin, yüzücü sırt bluzun ile gezemezsin, hele İstanbul'da yazılmamış, çizilmemiş ama herkesin bildiği kuralları var bu işin, Beyoğlu Asmalı Mescit' e mi vuruyor ayakların, orda elbisen, bluzun bir parıldamalı, bir yerinden dekolten göz kırpmalı gece karanlığına ya da Fatih falan tarafınıma mı gidiyorsun herşeyin en bolunu geçirmelisin üstüne ve en kapalısını tenin ne kadar gözükürse o kadar göz hapsinde kalmaya mahkumsundur çünkü, daha bir sürü örnek sıralayabilirim size, ister misiniz duymayı onu bilmiyorum işte.

Kadın olmak ah şu kadın olmak her yerde biraz zor, her ortamda biraz zor ama bir o kadar güzel, her şeye rağmen iyi ki kadınım.

Hiç yorum yok: