Anlamlar Sıfatlara Karışır...

İki kaşımın ortasında çıkan sivilceyle oynayıp duruyorum sabahtan beri ve ona bir anlam yüklemeye çalışıyorum.

Aslında biliyorum tamamen son dönemde cildime adam gibi bakmadığımdan hortluyor bu sivilceler ama işte illa bir anlamı olsun istiyorum.

Avucumuzun içi kaşınınca para gelir ya hani ya da ayağımızın altı kaşınırsa yola gidecek oluruz hani burada ki sivilce de tam kaşımın ortasından biri beni vurmaya hazırlanmıyor anlamına mı geliyor acaba?

Hayır, yok böyle bir anlamı varsa ben sokaklarda gezinirken az biraz daha dikkatli olayım da
yemiyim iki kaşımın arasından domdom kurşununu!!!

Neden böyleyiz biz. Gereksiz durumlara anlamlar, gereksiz insanlara sıfatlar yapıştırmaya çok bi meraklıyız, gerçekten herkes can ciğer arkadaşımız mı mesela ya da herkes sevgilimiz olmayı başarabilir mi?

Dostum dediğiniz kaç insan elini gerektiğinde sizin için taşın altına koymuştur, yoksa artık dostluklar sadece karşılıklı dinlemeler, dert yanmalar, akıl danışmalar yaptığımız insanlar mı?
Eskiden insanlar dostlarına eşlerini, sevgililerini, hayatlarını, paralarını emanet ederlermiş hayatınızda ki kaç insana gerçekten bunları emanet eder, gözünüz hiç arkanızda kalmadan gidersiniz gitmeniz gereken yola?

Yok ama herkesin bir sıfatı olmalı bizim için. Hatta onların kendileri için taktıkları sıfatları kendimiz için bile sahiplenmeli, onları kabullenmeli ve yaşamalıyız.

Baktık sevgilisiz kaldık “olmaz olamaz” nahraları eşliğinde, kolunuza ilk taktığınız adamı daha içinizden geçenler hoşlanmamı onu bile bilmeden çevremize sevgili olarak tanıştırabilme kapasitesi içindeyiz.

Yahu “sevgili” lafı özel bir kelime öyle her önüne gelene söylenir mi? Hay çeneniz tutulsun bunu yaparsanız eğer emi demeyeceğim tabi demem çünkü bende aynı haltı yedim zamanında.

Her şeye bir anlam yükleme çabamız yüzünden anlamsız, sıfatlarımızı bol keseden dağıttığımız için sıfatsız kalıyoruz bazen, birde inanıyoruz o anlamlara, kondurduğumuz sıfatlara sonra yiyince bir tekme bir yara bandı kapatabilecekken yaramızın üstünü, tedavilik oluyoruz onun bunun yollarında.

Her şey bu kadar kolay değil anlamlarını da sıfatlarını da kazansın insanlar da olaylar da sizden üç kuruşa almasınlar beş köfte. Sonra olmadık zamanda ne düşün onun bunun diline ne de bir başkası düşürsün sizi ele ya da dile.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

bizim kattığımız anlamları yada yerleri onların kattığı anlam ve yerler hep farklı oluyor.tutunması gereken zamanda yok oluyor her taraftan.bunun açıklması zor ama,zamanla o koyduğun yerdeki insan çok koyuyor.zamanla...