Buyrun gelin ön yargılarımıza...

Çoğunuz için buradan yazdıklarım kadarım ben. Kiminiz için iyi yazar olmaya aday, kiminiz için bol keseden saçmalayan, kiminiz için zeki bir hatun kişiyim, kiminiz içinse belki de hiç bir anlamım yok.

Fani dünyada beni ilk kez tanıyan çoğu insanın gerek dış görünümümle, kimi zaman dövmelerimle, kimi zaman fikirlerimi bir kerede ortaya koymamla, bazen sadece yürüyüşüm ve duruşumla ön yargılarıyla karşılaşan bir insan evladı olarak, ön yargısız bir dünya diliyorum hepimize.

Çoğu kez beni bir süre tanıdıktan sonra insanların bu ve benzeri konularda benim hakkımda hükmettikleri ön yargılarını öğrenirim. Bazen aramızda şaka konusu olur bunlar, bazen de tartışma konusu peki ön yargılarımız bizi ne kaybettirir...

Gidilecek bir filmin afişine, bir cafenin görüşüne, bir insanın yürüyüşüne aklımızda açılan ön yargılarımız bizi çoğu zaman yaşayacağımız keyifli zamanlardan, hoş sohbetlerden mahrum eder. Çoğu zaman bizden farklı olanadır ön yargılarımız, bizden farklı görünen her şeye karşı önce kalkanlarımızı çıkarır temkinli adımlar ile yaklaşırız hatta bazen uzak durmayı tercih ederiz. Amma velakin gelin görün ki o ön yargıları atlatabildiğimiz yerde bir dostluğun tohumlarını atabilir, kendinizi çok keyifli bir yemek yerken bulabilir ya da çok keyifli zamanlar geçirebilirsiniz.

Aslında çoğu zaman sizden farklı olan, size yabancı olan bir çok şey yeni ufuklar açar önünüzde, dünyaya başka bir pencereden bakmanızı sağlar, geliştirir, gösterir, öğretir o yüzden insan denemeden, konuşmadan, çabalamadan kararından emin olmamalı, o siz istemeden aklımızın kıvrımlarında dolaşan fikirleri hemen kabullenmemelidir.

Ön yargısız olmaya çalışmayı bana tutulan ön yargılar sayesinde öğrendim ben, ön yargısızım demiyorum öyle dersem hem sizi hem kendimi kandırmış olurum ama bununla ilgili ciddi bir çaba içindeyim. Hadi beraberce deneyelim ön yargılarımızı raflarımızın en yukarısına kaldırmayı demek istedim sizlere bugün.

Ve ön yargılarınız varsa bana karşı, gelin konuşalım, tanışalım, kaynaşalım olmadı dövüşelim gibi açık bir davetim var size!

Hiç yorum yok: