Nere Gitti Anne Olma Hevesim!

İlkokulda 2. Sınıftaydım, öğretmenimiz her birimizi kaldırıp ilerde ne olacağımızı sormuştu, doktor olmak isteyen arkadaşlarım çoğunlukta idi, sıra bana geldiğinde ayağa kalkıp “BEN ANNE OLACAĞIM” demiştim , öğretmenim bıyıklarının altından gülmüş, “Sedacım tamam anne olacaksın da başka ne olacaksın” demişti, bende kızgın bir ifade ile tekrarlamıştım “ANNE OLACAĞIM”.

Şimdi 31 yaşıma günleri sayıyorum geri geri, bırakın bir ANNE olmayı, ANNE olmak istediğimden bile emin değilim… Dünya giderek hem fiziki olarak hem ruhsal olarak yaşanması çok daha zor bir yer haline gelirken, ona kanını bir emeceği varlık daha vermek ne kadar mantıklı bunu sorguluyorum günlerdir… Küresel olarak ısınan gezegenimizin, ozon tabakasını deldikten, havasını kirlettikten, sularını kirlettikten, nükleer enerji üretimi için direnirken hatta nükleer başlıklı silahlar üretirken, birbirimizin beş karışlık topraklarına göz dikip çocukları katlederken bu gezegen yaşanmaz hale geldi diyende bizken ne kadar mantıklı ANNE olmak! Bu heves ile beklide çoğu arkadaşımın yaşadığı gibi boşanma ile sonuçlanacak bir evlilik yapıp bu konuda kendimi tatmin etmem ne kadar doğru olur ki, hadi diyelim bütün bunları yüzyıllardır çekiyoruz da peki giderek körelen önyargılarımızı, şüpheci hallerimizi, para hırsımızı, bir yerlere gelmek için girilen onlarca sınavı, dünyada babana bile güvenme laflarını o küçücük bedene nasıl anlatırım bunu düşünüyorum.

Kabul edin hiçbirimiz birbirimize güvenmiyoruz artık, her ortama göre hazırladığımız maskelerimiz ile günlük makyajlar yapıyoruz kendimize, belki sadece burada dile geliyor gerçek kalemimiz, buradan itiraf ettiğimiz aşklarımızı aslında aşkımızın sebebi olana bile açıklayamıyoruz, yine kırılır sol yanımızda ki biblo diye, araç olması gerekenler amaç olmuşken gerçekten amaçlarımız olması gerekenleri araç olarak kullanıyoruz… Giderek kirleniyoruz sanırım, giderek daha da yaşanması zor hale getiriyoruz dünyamızı.

Ve ben bunları kendime bile açıklayamazken o küçücük bana muhtaç, nereye geldiğini ve nereye gideceğini bilmeden dünyaya gelen varlığa nasıl anlatırım tüm bunları, aslında bir süre önce dünyanın daha yaşanılası bir yer olduğunun nasıl anlatırım ona. İşte tüm bunları düşündükçe daha da köreliyorum kendi içimde, daha da sorgular oluyorum hayatı, biriniz biliyorsa çıkış yolunu göstersin benim biraz yönüm şaştı!!!

Hiç yorum yok: